妖しさ漂う高級遊女の美しき「花魁」撮影実績
花魁といったら華やかな着物と女の魅力で男を魅了するイメージを思い浮かべる。
江戸時代の遊女の中でも格式の高いのが花魁である。
花魁になるには、道のりはながく子供のころから雑用をこなし見習いをしながらその世界を学びます。
その後17歳で遊女となり自立しますが、「格子」「局」「女郎」「呼出し」「昼三」「付廻し」とランクがあり美貌だけでなく教養、接客、音楽、芸能、文才など客をもてなす才能によってランクアップしていったようです。
Beautiful “Oiran” shooting results of a high-class courtesan with a mysterious atmosphere
When we think of oiran, we imagine an image of them captivating men with their gorgeous kimono and feminine charm.
Among the prostitutes of the Edo period, oiran was the most prestigious.
The path to becoming a courtesan is a long one, starting as a child and learning about the world by doing chores and serving as an apprentice.
After that, she became an independent prostitute at the age of 17, but she was ranked as ``lattice'', ``bureau'', ``prostitute'', ``caller'', ``daytime third'', and ``attendant'', and was not only good-looking, but also educated, customer service, music, entertainment, literary talent, etc. It seems that people rose in rank based on their ability to entertain people.
書いているのはこんな人
スティーブンスピールバーグ総指揮で制作されチャン・ツィイー、渡辺謙、役所広司、コン・リー出演の映画「SAYURI」でも花街に売られた少女から苦労をかさね芸者に成長していく姿とこの日本の文化と風習を海外からの目線も含め表現しています。
(海外からの目線なので「芸者」と「花魁」が一緒になっているかもしれません)
The movie ``SAYURI'' directed by Steven Spielberg and starring Zhang Ziyi, Ken Watanabe, Koji Yakusho, and Gong Li also depicts the story of a girl sold to a red light district who goes through hardships to become a geisha and this Japanese culture. It expresses the customs and customs from an overseas perspective.(From an overseas perspective, "geisha" and "oiran" may be used together.)
芸者と花魁の違いを少し調べてから映画を見るのも新しい発見があっておもしろいかもしれません。
芸者のイメージは黒い着物のこちら
It might be fun to do some research on the differences between geishas and courtesans before watching the movie, as you might discover something new.
The image of a geisha is here in a black kimono
花魁の撮影スタジオ設計と撮影
今回の撮影依頼の遊郭は銀座なので、ケバくなく高級で落ち着きのあるイメージをコンセプトに制作しました。
また自社スタッフでものちに撮影できるようにスタジオ設計も一緒に戦略としてありましたので、スタジオ運営や使い勝手がよい設計とスタジオライティングを配置しました。
Oiran photography studio design and photography
The red-light district for this photo shoot was in Ginza, so I created it with the concept of a classy and calming image without looking flashy.
We also had a strategy for designing a studio so that our own staff could take pictures later on, so we arranged a design and studio lighting that would be easy to operate and use.
ライティングと写真撮影ノート
照明機材はストロボがメインですが雰囲気が硬くなってしまうので、定常光をミックスして設計しました。
隠しライトは小型で光量が調節できるものが良いです。
雰囲気を出すポイントはシャタースピードとそれぞれのライトのバランスを調節しておこなうことです。
機材一覧
400wストロボ、白熱球、クリップオンストロボ、ハニカムグリッド、LBB・Rフィルター
写真撮影の流れ
1, ヒアリング、打ち合わせ
2, 企画、日程調整
3, 撮影
4, 編集
5, 納品
撮影依頼
撮影のご依頼の際には下記をわかる範囲でお伝えください。
お名前・会社名
日程
撮影人数
撮影スタイル(ロケーションorスタジオ)
撮影内容
・TOP
・人物写真
・【注目】デジタルヒューマン
・静物写真
・建築写真